- Home
- Nieuws & wetgeving
- CRM - Maak van je klantendata jouw superkracht
CRM - Maak van je klantendata jouw superkracht
Wat is CRM?
CRM staat voor customer relationship management. Een CRM-systeem ondersteunt het organiseren van interacties met relaties en draagt bij aan het zoeken naar nieuwe contacten voor jouw organisatie. Het biedt gebruikers een gestructureerde en uniforme werkwijze bevordert de efficiënte samenwerking tussen teams.
Heb ik nood aan een CRM?
Een CRM-systeem kan waardevol zijn voor jouw onderneming als je je in onderstaande uitdaging(en) herkent:
- De informatie over mijn klanten is verspreid over verschillende tools zoals Excel enmailboxen.
- Het bijhouden van klanten en prospecten gebeurt niet op uniforme en gestructureerde wijze.
- Het accountteam groeit en de status van prospecten is vaak onduidelijk.
- Marketing en sales hebben beperkt inzicht in elkaars data en acties.
- Het meten van klantentevredenheid verloopt moeilijk of is niet mogelijk.
- Klanten moeten hun verhaal te vaak opnieuw doen.
Herken je meerdere van deze punten? Dan is de kans groot dat je organisatie klaar is voor een CRM.
Hoe maak ik de juiste keuze binnen het uitgebreide aanbod?
Het huidige aanbod aan CRM-tools is zeer uitgebreid, waardoor het kiezen van het juiste systeem complex kan zijn. Bij het maken van deze keuze zijn er verschillende factoren die in kaart gebracht moeten worden en moet je de verschillende systemen zorgvuldig met elkaar vergelijken. Organisaties baseren zich soms te vaak alleen op prijs, terwijl ook andere aspecten van belang zijn. . Naast prijs, of beter gezegd de total cost of ownership, zijn volgende criteria belangrijk om mee te nemen in de vergelijking:
- Fit met de behoeften van de organisatie
- Gebruiksvriendelijkheid en adoptie
- Schaalbaarheid en flexibiliteit
- …
Een vergelijking vraagt bepaalde inzichten die verder gaan dan een eerste indruk. Alleen zo kan een CRM-systeem je organisatie ondersteunen op een duurzame manier. Bij d&p begeleiden we ondernemingen op een onafhankelijke manier in dit keuzeproces. We maken je wegwijs in het brede aanbod en zoeken samen naar de oplossing die het best bij jouw organisatie past.
💡 Vraag jij je af of een CRM-systeem een goed antwoord kan bieden op de uitdagingen binnen jouw onderneming? Contacteer Justine Rousseeuw via Justine.rousseeuw@denp.be.

Vind een kantoor in je buurt
Vind gemakkelijk een kantoor bij jou in de buurt en maak een afspraak voor een persoonlijk gesprek